onsdag 31. desember 2014

Never compromise your art

Serj Tankian. En enestående fantastisk og verdifull artist, og et nydelig menneske med et beundringsverdig verdifundament, og herlig reflektert, innsiktsfullt og våkent perspektiv på livet. Inget menneske har noensinne rørt meg mer, truffet meg dypere i hjerte og sjel, eller gitt meg noe mer meningsfullt og godt å relatere til.


Denne mannen innehar en verdifull evne til å virkelig gå inn i seg selv som menneske, og ikke minst ytterligere i dybden av det eksistensielle fremfor å ligge likegyldig og vake i overflaten av livet - noe som dessverre er en altfor utbredt tendens hos mange av oss. Ei heller er han redd for å bryte med og stille seg i opposisjon til majoriteten av samfunnets ståsted og tradisjonelle syn på verdens gang, ved å uredd ytre sine meninger og synspunkt på brutalt ærlig vis. Fullstendig uten filter.

Jeg er så takknemlig for at dette mennesket finnes. Han er en dyrebar gave til verden og menneskeheten, en viktig inspirasjonskilde, og betyr enormt mye for meg. Og til tross for at jeg aldri engang har snakket med ham, er han utvilsomt et av de viktigste og mest betydningsfulle menneskene i livet mitt. Og jeg genuint elsker ham.


"The future will view all history as a crime
So father, tell us when is the time to rise"